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Laura 2 months ago
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      mini_projet_jeu_de_role.py

14
mini_projet_jeu_de_role.py

@ -24,7 +24,7 @@ class Personnage :
jet = randint(1,20) + self.exp * 3 jet = randint(1,20) + self.exp * 3
if self.cat == "elfe": if self.cat == "elfe":
jet = randint(1,20) + self.exp * 8 jet = randint(1,20) + self.exp * 8
print(self.cat) #print(self.cat)
return jet return jet
def jet_defense (self): def jet_defense (self):
@ -36,6 +36,7 @@ class Personnage :
jet = randint(1,20) + self.exp * 9 jet = randint(1,20) + self.exp * 9
if self.cat == "elfe": if self.cat == "elfe":
jet = randint(1,20) + self.exp * 10 jet = randint(1,20) + self.exp * 10
#print(self.cat)
return jet return jet
def change_pdv (self,nb_pdv): def change_pdv (self,nb_pdv):
@ -82,9 +83,10 @@ def jeu ():
if j1A > j2D: if j1A > j2D:
joueur_1.change_pdv(-randint(1,8)) joueur_1.change_pdv(-randint(1,8))
print(joueur_1_nom,"a attaqué",joueur_2_nom)
elif j1A< j2D: elif j1A< j2D:
joueur_1.change_pdv (-randint (1,4)) joueur_1.change_pdv (-randint (1,4))
print(joueur_2_nom,"se defend contre",joueur_1_nom)
joueur_1.affiche_caracteristiques() joueur_1.affiche_caracteristiques()
j2A = joueur_2.jet_attaque() j2A = joueur_2.jet_attaque()
@ -92,8 +94,16 @@ def jeu ():
if j2A > j1D: if j2A > j1D:
joueur_1.change_pdv (- randint(1,8)) joueur_1.change_pdv (- randint(1,8))
print(joueur_2_nom,"a attaqué",joueur_1_nom)
elif j2A < j1D : elif j2A < j1D :
joueur_2.change_pdv (- randint(1,4)) joueur_2.change_pdv (- randint(1,4))
print(joueur_1_nom," se defend contre",joueur_2_nom)
joueur_2.affiche_caracteristiques()
if joueur_1.pdv > 0:
joueur_1.exp += 1
if joueur_2.pdv > 0:
joueur_2.exp += 1
jeu() jeu()
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