Browse Source

presque fini

master
Laura 2 months ago
parent
commit
28d9e41514
  1. 37
      mini_projet_jeu_de_role.py

37
mini_projet_jeu_de_role.py

@ -84,26 +84,37 @@ def jeu ():
if j1A > j2D: if j1A > j2D:
joueur_1.change_pdv(-randint(1,8)) joueur_1.change_pdv(-randint(1,8))
print(joueur_1_nom,"a attaqué",joueur_2_nom) print(joueur_1_nom,"a attaqué",joueur_2_nom)
joueur_1.affiche_caracteristiques()
joueur_2.affiche_caracteristiques()
elif j1A< j2D: elif j1A< j2D:
joueur_1.change_pdv (-randint (1,4)) joueur_1.change_pdv (-randint (1,4))
print(joueur_2_nom,"se defend contre",joueur_1_nom) print(joueur_2_nom,"se defend contre",joueur_1_nom)
joueur_1.affiche_caracteristiques() joueur_1.affiche_caracteristiques()
joueur_2.affiche_caracteristiques()
j2A = joueur_2.jet_attaque() if joueur_1.pdv == 0 or joueur_2.pdv == 0:
j1D = joueur_1.jet_defense()
j2A = joueur_2.jet_attaque()
j1D = joueur_1.jet_defense()
if j2A > j1D: if j2A > j1D:
joueur_1.change_pdv (- randint(1,8)) joueur_1.change_pdv (- randint(1,8))
print(joueur_2_nom,"a attaqué",joueur_1_nom) print(joueur_2_nom,"a attaqué",joueur_1_nom)
elif j2A < j1D : joueur_1.affiche_caracteristiques()
joueur_2.change_pdv (- randint(1,4)) joueur_2.affiche_caracteristiques()
print(joueur_1_nom," se defend contre",joueur_2_nom)
joueur_2.affiche_caracteristiques()
elif j2A < j1D :
joueur_2.change_pdv (- randint(1,4))
print(joueur_1_nom," se defend contre",joueur_2_nom)
joueur_1.affiche_caracteristiques()
joueur_2.affiche_caracteristiques()
if joueur_1.pdv > 0:
joueur_1.exp += 1
if joueur_2.pdv > 0: if joueur_1.pdv > 0:
joueur_2.exp += 1 joueur_1.exp += 1
if joueur_2.pdv > 0:
joueur_2.exp += 1
jeu() jeu()
Loading…
Cancel
Save